CRADLE OF FILTH, Englands visionärste und höllischste Band, haben das ruhige und verführerische, dennoch schaurige Cover Artwork zum kommenden elften Düsteropus „Hammer Of The Witches“ enthüllt.
Der teuflische Bandkopf und Sänger Dani Filth erklärt das provokante Artwork:
„The artwork for ‚Hammer Of The Witches‚ was created by Latvian Artist Arthur Berzinsh and is a lavish walk-through of the lyricism, drawing on rich Renaissance themes and displaying them in beautiful yet unsettling scenarios. Half of the detailed pieces are totally original for the release, others are Berzinsh classics cunningly tailored to the themes of the album, which are themes rife with heady witchcraft, be it persecution, retribution or unfettered spiritual liberation. The female form is rampant throughout the artwork, unashamedly displayed in its classical rendition of beauty… and horror.“
Arthur Berzinsh ist für seine Neo-symbolischen Rastergrafiken und Ölgemälde bekannt. Postmoderne Interpretationen klassischer Mythen und raffinierte Hooligan-Attitüde vor dem Hintergrund zeitgenössischer Kunst. Er wird auch als das „heilige Monster der lettischen Postmoderne“ bezeichnet. Zu Recht, seine visuell expressiven und manierlichen Werke lösen Emotionen aus, die Gedanken zappeln und sich winden lassen, ohne eine passende Position zwischen all den Eindrücken zu finden. Sein kreatives Schaffen wird durch ein weites Feld üppiger Erotik, intensiver Bildgewalt, traumartigen Szenen und dekorativer Wirkung charakterisiert, die von den bildlichen Metaphern und Kontrasten am Rande der Symbolik überstrahlt werden.
Arthur Berzinsh zu seiner Kunst und seinen Konzepten:
„In terms of mood, I was looking for the inspiration of this set in the spirit of Faustian romanticism, the ambivalent art of Renaissance that reanimated motives of pagan mythology after the Middle Ages, and of course, the darkly beautiful and charming spirit of Goetia traditions that is filled with the atmosphere of hermetical rituals. My personal conceptual leitmotif that inspires me, is a conflict between the free-thinking and totalitarianism, where the raw power always gains the upper hand over individualism. The act of art is a theurgical act that creates existence in the Platonic reality – reality of ideas. So, at least in this Platonic dimension let’s give the suppressed ones a chance to get their revenge. For me the Goat of Mendes on the cover symbolizes the scapegoat, who’s tired of his humiliating role and wants a payback. This character is an archetypical symbol of libido and other primordial forces and instinctive aspects of a human being. And these forces always have been a menace for those who want to reign over the others, like it’s schematically represented in George Orwell’s ‚1984‘.“
CRADLE OF FILTH haben die letzten Wochen im britischen Suffolk in den Grindhouse Studios verbracht. Seit dem letzten Album sind drei Jahre verstrichen – die längste Periode in der Geschichte der Band. Und das Warten ist beinahe vorüber.
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